EN
KBC logo
arrow
contacts icon contacts icon

Връзка с нас

online clients widget icon online clients widget icon

Дигитален портал

piece price piece price

Стойност на дял

calculator widget icon calculator widget icon

Калкулатор за прогнозна пенсия

NN България подкрепи националното състезание „Практични финанси“

15 април 2021

На 10 и 11 април се проведе първото издание на националното състезание „Практични финанси“, което обединява усилията на образователни институции, бизнес организации и неправителствения сектор за повишаване на нивото на финансовата грамотност в страната. Форматът, който се реализира с подкрепата на NN и с участието на доброволци от компанията, отново е администриран от Джуниър Ачийвмънт България, но от тази година е част от календара на олимпиадите и националните състезания на Министерството на образованието и науката (МОН) - признание за важността на развитието на предприемаческото и финансовото образование.

Казусът, който решаваха 12-те ученически екипа в надпреварата, беше вдъхновен от първата приета през м. февруари 2021 г. Национална стратегия за финансова грамотност.

По време на състезанието учениците имаха за задача да влязат в ролята на стажанти от Министерството на финансите, които да изследват поведението на уязвими групи (временно и трайно безработни лица; лица с ниски доходи; лица с ниска степен на образование; лица, живеещи в малките и отдалечени населени места; лица в предпенсионна и пенсионна възраст; и други) и да увеличат интереса и тяхната ангажираност към повишаване на финансовата им грамотност посредством добра комуникационна кампания.

Победителите и техните идеи

Национална комисия в състав Мита Георгиева – Председател;  Галя Димитрова – зам.-директор ДФСГ „Интелект“, гр. Плевен; Красимир Маринов – Маркетинг мениджър на NN България;  Виктория Блажева – Първи вицепрезидент на UniCredit Bulbank, и Димитър Димитров – Зам.-управител BNP Paribas Personal Finance, определи победителите:

1-во място: „BG финанси“ с ментор Николай Милушев от агенция Сердика на NN
Отборът предлага реализирането на комуникационна кампания “Знание = на успех”. В основата е театрална постановка за последствията от финансовата неграмотност. Целевата група са трайно безработни хора на възраст между 20 и 35 години, а цялостен профил на тяхното поведение ще бъде изготвен на база взаимодействие с бюрата по труда. Сценарият на пиесата е по действителен случай, като сюжетът представя ежедневието на четиричленно семейство – баща, майка и две сестри, едната от които е в неравностойно положение поради проблеми с опорно-двигателния апарат, а другата – безработна, егоистична и неблагодарна. Семейството съществува в крайна бедност, поради съвкупността от грешните си решения и липсата на знания. Екипът предвижда поредица от представления, които да въздействат, представяйки различни житейски ситуации, довели до лошо финансово благосъстояние.

2-ро място: „Ние, финансистите“ с ментор Аделина Анастасова от Централен офис на NN
Кампанията на отбора е под надслов „Финансово бъдеще от големи за малки“ и е насочена към деца от ромски произход, чиито семейства имат ниски доходи и ниско ниво на финансова образованост. Целта е да се използват интересни и иновативни образователни методи  (клипчета, скечове, семинари по места), така че по-големи ученици да въведат своите по-малки връстници в света на финансите. За подготовката на учениците-обучители ще бъдат привлечени доброволци – експерти по финанси, представители на бизнеса, обучени представители на бюрата по труда и хора, които в момента изучават финанси. Лица на кампанията ще са популярни и успели хора от малцинствата.

3-то място: „Creative Girls“ с ментор Людмила Петрова, BNP Paribas Personal Finance
Отборът предлага провеждането на комуникационна кампания с име „Желание за по-добро бъдеще“. Екипът използва посланието „Твоят живот – твоите финанси. Бъди разумен и помисли за бъдещето си“, за да въздейства на младежи между 15 и 19 години, завършващи средно образование, без квалификация и без специални познания, при които  финансовата грамотност е на едно от най-ниските нива в Европа. Комуникационните канали за достигане до целевата група са разнообразни (Instagram, Facebook и TikTok, вкл.организирани лагери, семинари, онлайн предизвикателства и възможности за печелене на точки, които да се използват за определени покупки). Измежду интересните финансови слогани, които екипът предлага са: FINAnce и Deposit Queen, които да се разпространяват посредством партньорство с онлайн магазина Pocket Science.

Обратно към всички новини