NN Group обяви финансовите си резултати за първото тримесечие на 2019 година
23 май 2019
- Оперативният резултат от текущия бизнес през първото тримесечие на 2019 г. нарасна до 468 млн. eвро в сравнение с 313 млн. евро през същото тримесечие на миналата година, когато негативно въздействие оказаха лошите климатични условия в Холандия от януари 2018 г., докато текущият резултат е положително повлиян от получения дивидент от косвения дял в бившата ING Животозастраховане Корея.
- Нетната печалба е 512 млн. евро – по-висока в сравнение с първото тримесечие на 2018 г., когато възлизаше на 399 млн. евро.
- По-нататъшно намаляване на разходите с 20 млн. евро през първото тримесечие на 2019 година; постигнатото общо намаление на разходите е 310 милиона евро спрямо базата от административни разходи на бизнеса през 2016 година.
- Новите продажби (АРЕ) са на стойност 945 млн. евро, нараствайки със 72% в сравнение с първото тримесечие на 2018 г., в резултат на по-високите продажби в Япония и по-големия обем от групови пенсионни договори в Холандия.
- Коефициентът Платежоспособност II (Solvency II) на NN Group от 213% отразява неблагоприятните движения на кредитните спредове и лихвените проценти, приспадането на обратно изкупуване на акции от 500 млн. евро, както и намаляването на UFR, частично компенсирано от операционното генериране на капитал и положителните преоценки на капитала
- Паричният капитал на холдинговата компания възлиза на 2 048 млн. евро.
Изявление на Лард Фризе, Главен изпълнителен директор на Групата
„Настоящата 2019 г. започна добре, като Групата отчете оперативен резултат за първото тримесечие на годината от 468 млн. евро. Животозастраховане Холандия, Общо Застраховане Европа и Животозастраховане Япония постигнаха солидни резултати. Отчетохме известено напрежение в резултатите от Застраховане Европа, при Управлението на активи и продажбите на банкови продукти. Продължихме да реализираме напредък по отношение на целта ни за намаляване на разходите с 400 млн. евро до края на 2020 г. Това тримесечие намалихме административната издръжка с 20 млн. евро чрез по-нататъшно реализиране на по-голяма ефективност на управлението на разходите, което доведе до намаляването им до 310 млн. евро до края на първото тримесечие на 2019 г.
За силния импулс в продажбите говори 72-процентното увеличение на новите продажби в сравнение с първото тримесечие на 2018 г. Всички сегменти на бизнеса са допринесли за това увеличение, особено Япония, където по-високите продажби са резултат от големите продажбени усилия, както и от очакванията на клиентите за преразглеждане на данъчните правила за корпоративни животозастрахователни продукти. В допълнение, активите под управление на NN Investments Partners се увеличават.
Ние работим в силно регулирана среда и често трябва да се ориентираме в промените на местните пазари. През април Японската национална данъчна агенция публикува предложение за преразглеждане на данъчното третиране на някои продукти COLI ( групови застраховки живот за работодатели), както и стана ясно, че се очакват промени в пенсионните системи в Румъния и Полша. Ние имаме опит в такива ситуации, като се има предвид нашето задълбочено познаване на местните пазари, и това че се открояваме на тези пазари със своите непрекъснати продуктови иновации, подкрепа на продажбите и висококачествени програми за обучение на нашите партньори, които предлагат наши продукти.
Нашата капиталова позиция остава силна с Коефициент на платежоспособност (Solvency II) от 213% и парична капиталова позиция от 2 048 милиона евро в края на първото тримесечие на 2019 г.
Продължихме да интегрираме ESG (екологични, социални и управленски) фактори в нашите инвестиционни решения и активно да се ангажираме с различни компании в нашите портфейли. За да засилим ангажираността си с компаниите за палмово масло, обединихме усилията си с други мениджъри на активи в Холандия и станахме член на кръглата маса за устойчиво палмово масло през първото тримесечие на тази година. NN Investments Partners продължи активно да повдигат въпроса за изменението на климата съвместно с различни компании, в това число и с компании за петрол и газ.
Продължавайки напред, фокусът ни остава върху процеса на обединението на Делта Лойд с холандския и белгийския бизнес на NN, както и върху по-нататъшното стимулиране на растежа и подобряването на преживяванията на клиентите посредством иновации и подход, ориентиран към клиента. Планираме да организираме събитие, посветено на капиталовите пазари на NN Group в Холандия на 4 декември 2019 г."
Обратно към всички новини