От кога ING осъществява дейността си на българския пазар?
Към какви потребители е ориентирана банката и какъв е техният брой?
Какви продукти и услуги предлага ING онлайн? Бихте ли ги представили накратко?
Какъв е интересът към онлайн услугите?
Пенсионното осигуряване е една от ключовите дейности на ING. Бихте ли коментирали присъствието си на този пазар?
Г-н Оверватер, от кога ING осъществява дейността си на българския пазар?
ING е сред най-стабилните финансови институции на българския пазар, предоставяща широка гама от услуги и продукти както за корпоративни, така и за индивидуални клиенти. ING Банк - клон София е основан през 1994г., а през 1998г. банката откри свой офис във Варна. От края на 2000г. ING започна активно да привлича индивидуални клиенти, посредством разнообразна гама от продукти.
Пенсионното осигуряване е една от ключовите дейности за ING, така че с през май 2001г. България стана двадесет и деветата страна в света, където ING присъства и на пенсионноосигурителния пазар.
ING има за цел да предоставя посредством разнообразни разпространителски канали цялостна гама интегрирани финансови услуги на своите клиенти — търговски дружества, институции и физически лица, като клиентът сам избира канала за комуникация с нас, който най-добре отговаря на неговите нужди.
Към какви потребители е ориентирана банката и какъв е техният брой?
Години наред ING Банк в България обслужваше предимно големи корпоративни клиенти. От края на 2000г. започнахме да навлизаме и на пазара за индивидуални клиенти.
Какви продукти и услуги предлага ING онлайн? Бихте ли ги представили накратко?
ING България установи своето присъствие в интернет през месец декември 2000г. на интернет адрес - www.ing.bg. Посредством страницата си в интернет, ние предоставяме подробна информация за всички дейности на ING в България, актуални коментари на финансовия пазар, ежедневни котировки на вторичния пазар. Детайлно са представени всички наши продукти и услуги, а също така посредством новинарския си раздел уведомяваме нашите клиенти за важни събития свързани с нас. От средата на 2001г. предлагаме и редица продукти и услуги онлайн, които към днешна дата включват: онлайн банкиране, ипотечни кредити, VISA карти, а също така и избор наING Доброволен и Универсален пенсионен фонд онлайн.
Първият продукт, който пуснахме онлайн бе избор на ING Универсален фонд през август 2001г. Само за месец броят на хората, които направиха своя избор онлайн надхвърли 3,000 човека, което към този момент бе 3% от клиентската ни база. В раздела "Пенсионно осигуряване" на нашия сайт предлагаме 3 калкулатора, достъпни от заглавната страница, с помощта на които всеки бързо и лесно би могъл да изчисли за себе си: Колко данък общ доход се спестява? По какъв начин се натрупват средствата по индивидуалните партиди? и Какъв размер пенсия бихте могли да очаквате?
ING е първата финансови институция, която предложи за удобство на своите клиенти възможността за кандидатстване за ипотечен кредит онлайн. Подаването на заявление за кредит онлайн спестява време. Още с подаването на заявление за кредит Вие знаете, колко време ще отнеме отпускането му - 19 дни. През това време бихте могли да следите посредством Ваш личен мини портал в нашата Интернет страница на кой етап от процеса се намирате и какво Ви предстои.
Разделът "Ипотечни кредити" съдържа изчерпателна информация, както и сравнителни данни и насоки за избор на ипотечен кредит. С помощта на ипотечния калкулатор за секунди бихте придобили представа за погасителния план по Вашия кредит, сравнителна информация за разликата при плащане на лихва при ING и анюитет и т.н.т.
Получаването на VISA карта е максимално улеснено. ING предлага карти VISA Electron и VISA Classic, като и двете карти бихте могли да поръчате онлайн.
ING онлайн/WAP банкиране: през интернет или WAP мобилен телефон клиентите на ING Банк имат достъп до информация за:
- Салда по сметки
- Движения по сметки
- Депозити
- Кредити
- Актуални валутни курсове и лихвените проценти на Банката
Вече е възможно и извършването на активни операции по интернет - плащания, срочни депозити и покупко-продажба на валута.
Бихте ли коментирали интересът към онлайн услугите?
Интересът към онлайн услугите е значителен. По време на кампанията за избор наУниверсален пенсионен фонд през септември 2001г. над 3 000 души направиха своя избор за ING Универсален фонд през интернет, което по това време това представляваше 3% от клиентската ни база. При
Ипотечните кредити 100% от текущите кредитополучатели предпочетоха използването на тази система онлайн. Въвеждането й беше направено с цел удобство и улеснение на клиента. При услугата VISA Онлайн, което е система за кандидатстване за международни карти VISA Electron и VISA Classic - над 50% от клиентите предпочетоха да използват VISA Онлайн пред стандартното посещение в нашия офис. Така клиентът идва само веднъж до Банката - при получаването на картата. Услугата Онлайн баникране е предназначена предимно за индивидуални клиенти и предоставя възможност за извършване на плащания, срочни депозити и покупко-продажба на валута. Комуникацията между браузъра на клиента и сървъра на Банката се извършва с криптирани сесии (SSL). Сигурността на извършваните транзакции се гарантира допълнително с персонален цифров сертификат, издаден от Банката или от друга доверена сертифицираща организация. Интересът към услугата от страна на клиентите непрекъснато нараства.
Пенсионното осигуряване е една от ключовите дейности на ING. Бихте ли коментирали присъствието си на този пазар?
Пенсионното осигуряване е една от ключовите дейности за ING, така че с през май 2001г. България стана двадесет и деветата страна в света, където ING присъства и на пенсионноосигурителния пазар. От стартирането ни на този пазар през май 2001г досега клиентите ни достигнаха над 150,000. Интегрираният финансов подход, който използваме при обслужването на нашите клиенти ни прави много атрактивни, тъй като всички финансови услуги и продукти, от които клиентът се нуждае, се предлагат на едно място. Бъдещето принадлежи на интегрирането на банковото и застрахователно дело.
Интервюто взе Гергана Иванова
Агенция Балкан