EN
KBC logo
arrow
contacts icon contacts icon

Връзка с нас

online clients widget icon online clients widget icon

Дигитален портал

piece price piece price

Стойност на дял

calculator widget icon calculator widget icon

Калкулатор за прогнозна пенсия

Български ученици създават „умен” часовник за незрящи

31 юли 2015

Джуниър Ачийвмънт България и NN България наградиха победителите в петото издание на международното състезание „Социални иновации” (Social Innovation Relay). Учениците Искрен Гайдаров, Любомира Любенова и Мария Иванова от 11-ти клас на СОУ „Димитър Благоев“, гр. Провадия или отбор „Seetech“, спечелиха състезанието в България със своята идея за умен (smart) часовник за незрящи хора. Тяхната социална бизнес концепция е за създаването на „умен“ часовник за незрящи хора - многофункционално устройство, което служи едновременно като навигатор, комуникатор, телефон и анализатор и по този начин помага на незрящите хора да се интегрират по-ефективно в заобикалящата ги среда. Идеята на българските ученици получи възможност за участие на международен финал на престижното състезание.


На второ място бяха отличени учениците от ЕГ „Иван Вазов“, гр. Пловдив, с проект за деца, лишени от родителска грижа, който е основан върху уеб и мобилно приложение. Трето място заеха ученици от ПГИ „Д-р Иван Богоров“, гр. Варна. Тяхната идея бе посветена на производство на аксесоари от периферни компютърни устройства, които са приключили полезния си живот.

 
Победителите от трите отбора бяха наградени от главния изпълнителен директор на NN България – г-н Николай Стойков. Той, заедно с изпълнителния директор на Джуниър Ачийвмънт България, г-жа Милена Стойчева, поздравиха победителите за иновативните идеи и успеха на отборите им.

„Чудесното на този проект е, че предприемаческата енергия на учениците от по-горните класове на българските училища се среща с доброволческата инициатива на служителите на NN България за създаване на проекти, които са важни за цялото общество. За нас е важно да бъдем до младите хора, като допринасяме за по-добрата им финансова култура и за изграждането на знания и умения, с които да създават и подобряват  икономическите условия на живот за себе си и за обществото ни като цяло.”, сподели Николай Стойков, главен изпълнителен директор на NN България. 


„Инициативата „Социални иновации“ е една от най-добрите програми – както като практика на обучение, така и като корпоративно партньорство. Сътрудничеството с NN е ценно с това, че дава възможност за ангажирано участие на бизнес доброволци в менторството на ученическите екипи. Тази инициатива изгражда реална връзка между образованието и бизнеса“, каза на свой ред Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.

„Горда и щастлива съм с успеха на моите ученици. Благодаря на Джуниър Ачийвмънт България за възможността да участваме и на компанията NN за всеотдайното отношение на нейните служители, докато консултираха екипа и го напътстваха в развиване на идеята”, сподели учителката на победителите – г-жа Пламена Стефанова от СОУ „Димитър Благоев“, гр. Провадия. Тя също бе наградена от организаторите на състезанието.

„Социални иновации” е световно състезание, в което ученически отбори от 7 страни разработват проекти, които могат да окажат положително влияние върху обществото. Учениците от Провадия достигнаха до победа, след като преодоляха конкуренция от общо 300 отбора и 1000 ученици, включили се в националните кръгове на конкурса. По време на състезанието участниците бяха напътствани от 21 служители на NN България, които ги обучаваха да мислят иновативно и да развиват умения, с чиято помощ да се превърнат в социално отговорни предприемачи.

За победителите в състезанието:
Първо място: отбор SeeTech с идеята EyeSmart. Идеята е свързана със създаване на многофункционално устройство за незрящи с големината на ръчен часовник и базирано на съвременните смартфони, което ще се използва като навигатор, комуникатор, анализатор и разбира се – телефон. Всички команди и решения се реализират посредством гласови съобщения.

Второ място: отбор МаsterMinds с идеята They Are Not Alone. Идеята е в подкрепа на деца лишени от родителски грижи и цели изграждането на онлайн платформа, която да дава възможност на деца без родители да намерят своите виртуални ментори, от които да получават родителски съвет и подкрепа по различни житейски въпроси, както и да развият различни умения, които да им бъдат полезни в обществото.

Трето място: отбор Кнопк@. Идеята на отбора е изработване на аксесоари (пръстени и обеци), кутийки за аксесоари, рамки за снимки, касички, календари и други от излязла от употреба техника - компютри и периферни устройства, лаптопи, телефони, и т.н. В основата на идеята е рециклиране и грижа за околната среда и здравето на човека чрез рационално използване на технологиите.

За NN Group
NN е новото име, което ING Пенсионно осигуряване и ING Животозастраховане използват от м. април 2015 г.

NN Group е компания за застраховане и управление на активи със силно, предимно европейско присъствие, с 15 милиона клиенти в 18 страни. С повече от 12 000 служители групата предоставя пенсионно осигуряване, застраховане, управление на активи и банкиране. NN Group включва Национале-Недерланден, NN Застраховане Европа, NN Investment Partners и NN Животозастраховане Япония. От 2 юли 2014 г. акциите на NN Group се търгуват на фондовата борса Euronext в Амстердам, а от 23 март 2015 г. те са част от основния борсов индекс AEX 25 (Euronext в Амстердам).

В България NN Пенсионно осигуряване и NN Животозастраховане помагат на над 385 хиляди индивидуални клиенти да планират финансовото си бъдеще, както и на над 300 корпоративни клиенти да осъществяват програми за мотивиране и ангажиране на служителите си. NN се стреми да предоставя финансови решения и да консултира своите клиенти за управлението на личните им финанси в пет области: инвестиционно, пенсионно, застрахователно, данъчно и наследствено планиране.

За Джуниър Ачийвмънт България

Основана през 1997 г., Джуниър Ачийвмънт България е член на организацията Junior Achievement Worldwide (www.ja.org) и нейното регионално подразделение Junior Achievement – Young Enterprise Europe (www.ja-ye.org). Джуниър Ачийвмънт е водещата организация с най-дълга традиция в предлагането на съвременни програми и курсове по бизнес, икономика и развитие на предприемаческия дух чрез образователни и практически дейности по икономическа и финансова грамотност, бизнес умения, лидерство и стратегии за успех. Курсовете са насочени към млади хора от 6 до 25-годишна възраст. Мисията на Джуниър Ачийвмънт България е да образова и вдъхновява младите хора да ценят свободната инициатива, бизнеса и икономиката, за да подобрят качеството на живота си.
Уеб сайт: http://www.jabulgaria.org/

Обратно към всички новини