Седем капана, които могат да те подведат по време на разпродажбите
16 декември 2015
Забелязваш лаптоп на промоция с 30% отстъпка. Изглежда точно като това, което търсиш. Предимството е, че магазинът предлага безплатна доставка и имаш достатъчно пари в картата си, за да го купиш на момента.
Преди да се възползваш, спри и помисли за възможните капани, които могат да те подведат. Според проучване, табелите за разпродажби с написани на тях числа се използват, за да се увеличи количеството на закупените стоки.
Пазарувай, но плащай само кеш
Виждаш думата „разпродажба” и си мислиш за ниска цена, но понякога не е точно така. Ако началната цена е „надута“, намалената цена всъщност не е добра сделка. За да не ти се случи, по-добре разгледай предварително цените на същите продукти, но в други магазини.
Импулсивното закупуване на продукт от разпродажба с кредитна карта може да ти причини проблеми за в бъдеще. Отложеното плащане за след месец е свързано с неприятното чувство за плащане след получаване на стоката. Проучванията сочат, че пазаруването с кредитна карта може да доведе и до неприятни последици като прекалено харчене.
Капка по капка - допълнителни разходи?
Доставката е безплатна, но какво ще кажеш за софтуера, таксите за използване на кредитна карта, таксата за обработка? Известни като капково ценообразуване, нерекламираните екстри правят реалните общи разходи трудно сравними с цените на други места.
Веднъж като започнеш…
Решението да си купиш един продукт може да те накара да се отпуснеш и увеличава шансовете да си купиш още нещо. Това е като да отидеш до супермаркета само за една стока и да си тръгнеш с пълна пазарска количка. Закупуването на стока от разпродажба може да доведе до купуване на още няколко артикула, които не са намалени.
20 евро струва точно толкова
Отстъпката от 20 евро е по-привлекателна за калкулатор на цена 50 евро или за лаптоп, който струва 1 250 евро? Много от нас ще помислят така, ако предположим, че е отстъпка от първоначалната цена. Можеш дори да предпочетеш да пътуваш до друг магазин, за да вземеш по-евтино калкулатора, вместо да използваш отстъпката от 20 евро за лаптопа. Запомни реалната покупателна сила на отстъпката.
Каква е реалната цена в други магазини?
Думата „разпродажба“ навява мисли за ниска цена - проучвания (включително и изследвания на Принстънския университет от 1980 г.) са го показали. Но какво, ако намалената цена е била предварително „надута“? Изведнъж намалението не е толкова добра сделка.
Пази се от силата на думата „безплатно“
Офертата за безплатна доставка, плати-едно-вземи-едно-безплатно и други „безплатни“ предложения са създадени с цел привличане. Влиянието им е толкова силно, че академикът и автор Дан Ариели често изписва думата с главни букви - "FREE!" (БЕЗПЛАТНО). Цените работят по различен начин – системата плати-едно-вземи-едно-безплатно има потенциала да продаде повече продукти, отколкото 50% намаление.
Налично „само за определен период от време"
Това е клише при разпродажбите, но има добро основание. Увеличавайки необходимостта да „купиш сега“, тази тактика стеснява периода от време и оказва натиск върху потребителите да купуват, тъй като продуктът или сделката изглеждат по-ограничени.
Back to all news