KBC logo
arrow
contacts icon contacts icon

Contact us

online clients widget icon online clients widget icon

Digital Portal

piece price piece price

Unit Value

calculator widget icon calculator widget icon

Pension Calculator

Рекламата и нейните функции

30 март 2015

Какви форми на реклама предпочитате - радио, телевизия, вестници и защо?
Пресата е най-подходяща за реклама на продукти.

Формата на реклама е функция на нейните цели. Телевизията е най-подходяща за имидж реклама, и донякъде на продуктова основа. Телевизията обаче е доста неефективна за продукти, поради цената. Пресата е най-подходяща за продукти. Същото се отнася и за външната реклама. Радиото не е подходящо за банкова реклама. Това произтича от факта, че банките предлагат услуги (въпреки че се наричат продукти). Услугите нямат физическо изражение, а психологията на клиентите предполага че те трябва първо да се “докоснат” до него, преди да са сигурни в покупката. Така че визуализацията е по-добро средство от чисто звуковото възприятие.На продуктова основа пресата е по-подходяща от телевизията, защото може да се даде повече информация – т.е. предимствата на продукта предлаган от банката в сравнение с други такива.

Какво целите с рекламата - представяне на банката или на продукта? Вашата оранжева рекламна кампания беше страхотна. Нашите проучвания показват, обаче, хората си спомнят рекламата, но не и за коя банка е ставало дума.

В нашия случай (ING Банк) не може да се каже какво целим, а какво ще целим, защото “оранжевата кампания” беше за пенсионния фонд. При фонда рекламата може да бъде основно на имиджова основа, тъй като там продуктът е доста унифициран.
Правилния път според нас е имидж и след това продукт.

При банките ситуацията е различна – широка продуктова гама и много разлики. Така че правилния път според нас е имидж и след това продукт.

“Оранжевата” кампания на фонда беше много успешна, тъй като беше различна от останалите и беше точно таргетирана. Така че въпреки късното ни включване на пазара, резултатите са много добри.

Това че имената не се помнят произтича от факта, че рекламата се измества на продуктово ниво и че рядко има цялостна кампания – т.е. последователна, от гледна точка на стил и визуализация, кампания.
Back to all news