KBC logo
arrow
contacts icon contacts icon

Contact us

online clients widget icon online clients widget icon

Digital Portal

piece price piece price

Unit Value

calculator widget icon calculator widget icon

Pension Calculator

Основното предимство на онлайн банкирането е в ефективността

31 март 2015

Г-н Добрев, бихте ли ни разказали за ING Банк, какви са предимствата на ING Банк пред останалите банки на пазара?

    Качеството на обслужване е водещо за нас.

Оценката на предимствата зависи от пазарния сегмент, за който говорим - корпоративни клиенти или части лица. ING е глобална институция, има голям опит и директен достъп до всички финансови пазари. Това означава, че ние можем да предложим на големите ни корпоративни клиенти, които се занимават с международен бизнес, пълен набор от услуги, който да улесни оборота им. Имаме и едно предимство, по което винаги работим и което се нарича качество на услугата. При нас всеки клиент се третира персонално и контактува с конкретен представител на банката. За частните лица фокусът ни е върху сегмента от хора с по-високи доходи. Можем да предложим на този сегмент пълния набор от услуги и същевременно имаме много добре развити директни канали – телефон и Интернет с цел да спестим времето на клиентите ни. Качеството на обслужване е водещо за нас.

Кои са предимствата на електронното онлайн банкиране пред традиционното?

Основното предимство е ефективността във връзка с бързината на работа и получаването на информация. Електронното банкиране спестява време и осигурява достъп до цялата история на работата на дадения клиент с банката.


Има ли интерес към онлайн услугите? Кои клиенти прибягват до тези услуги?

Интересът към онлайн банкирането се определя в зависимост от целевата аудитория. Първо трябва да направим разлика между хората, които имат нужда от транзакционни продукти и такива, които нямат нужда. Интернет банкиране е от интерес за активните по отношение на банковите си дела клиенти.

    Над 15% от клиентската ни база вече активно използва Интернет банкиране.

Що се отнася до нашата клиентска база, ING се е насочила към т.нар. висш сегмент както по отношение на корпоративните, така и по отношение на индивидуалните клиенти. Този сегмент е активен в отношенията си с банката и интересът към онлайн услугите е доста голям. Над 15% от клиентската ни база вече активно използва Интернет банкиране.


Гарантирана ли е сигурността на транзакциите през Интернет?

Като част от ING Груп, ние имаме много високи стандарти за сигурност. Нашето онлайн банкиране изцяло е съобразено с тези стандарти. Ако онлайн банкирането в Западна Европа може да се смята за гарантирано, то значи и в България е такова.


Какво отличава програмата за ипотечни кредити на ING Банк? Кои клиенти прибягват до ипотечни кредити и кои до потребителски?

    Ние сме първата и все още единствената банка, при която кандидатстването може да се извършва  по Интернет или eлектронна поща.

Има доста различия в ипотечната програма на ING Банк. На първо място, това е целевата ни аудитория, както предполага изисквания минимум за кредит от 20 000 лв. Важното в един кредит е цената на кредита, как се получава кредита и дали кредитополучателят има оперативни проблеми с банката след получаването му. ING Банк практикува т.нар. изплащане с намаляващи вноски. Разликата в сравнение с анюитетното изплащане (или на равни вноски) е, че при един и същ номинален лихвен процент, при намаляващия тип изплащане се плаща доста по-ниска абсолютна стойност на лихвата. Например, при заем от 20 000 лева за 10 години, при 12% лихвен процент, разликата в платената лихва е 20%. От гледна точка на банката двата типа изплащане са едни и същи, но от гледна точка на клиента е важна абсолютната стойност на това което плаща. Другият важен момент е процесът на взимане на кредит. Ние сме първата и все още единствената банка, при която кандидатстването може да се извършва по Интернет или eлектронна поща. Така процесът се скъсява до минимум. Кандидатстващият за кредит подава цялата информация по Интернет, ние я разглеждаме и в случай, че кандидатът е подходящ, го каним на интервю. Нашите кредити се отпускат максимум за 19 работни дни, като рядко достигаме до тази горна граница. Системите ни са автоматизирани в голяма степен и сме в състояние много бързо да реагираме на запитването на клиента. Освен това, кандидатът за ипотечен кредит знае с кого контактува. Той се обажда не просто до банката, а до конкретен човек и във всеки момент може да следи на коя стъпка от процеса се намира. Или ако трябва да обобщя, разликата е че ние пестим парите на клиентите си, спестяваме им време и усилия, както преди така и след като получат кредит.

Как оценявате конкуренцията на банковия пазар у нас? Как ще се борите с конкуренцията през 2003г.?

Конкуренцията на банковия пазар, както и на всеки друг, става все по-голяма. Българските банки вече трудно могат да бъдат наречени български, тъй като голяма част от тях бяха придобити от чуждестранни институции. Почти всички банки имат намерението да се разрастват. Това е добре за потребителя, защото конкуренцията води до по-добри продукти.

В сегмента, в който сме се ориентирали имаме категорични предимства. Нашата целева аудитория иска да бъде обслужвана добре и ние непрекъснато доказваме, че не само предлагаме нещо, но и че го предлагаме по-добре. Що се отнася до ипотечните заеми: няма да навлизаме по-надолу в пазара, но може би ще променим някои характеристики, така че да станат още по-атрактивни.
Back to all news