Коефициентът „Платежоспособност II” е 218%, а окончателният дивидент е 1,40 евро на акция
- Оперативният резултат от текущ бизнес нарасна до 428 милиона евро през четвъртото тримесечие на 2019 г. спрямо 343 милиона евро през четвъртото тримесечие на 2018 г., което отразява подобрени резултати в почти всички сегменти. Целогодишният оперативен резултат е почти 1,794 млрд. евро, което е 10,3% повече спрямо 2018 г.
- Нетната печалба е 329 милиона евро през четвъртото тримесечие на 2019 г. спрямо отрицателен резултат от 533 милиона евро през четвъртото тримесечие на 2018 г., отразяващ обезценката на нематериални активи. Целогодишният нетен резултат за 2019 г. е 1,962 милиарда евро спрямо 1,117 млрд. евро за 2018 г.
- Допълнително намаление на разходи в размер на 36 млн. евро през 4Q19, което води до общо намаление на разходи в размер на 360 млн. евро спрямо административните разходи за цялата 2016 г.
- Стойността на новия бизнес за цялата 2019 г. възлиза на 358 милиона евро и е по-ниска с 8,3% спрямо 2018 г. Това отразява по-ниските продажби в Япония поради промяна на данъчното облагане, отчасти компенсирани от по-високите продажби на животозастраховтелни и пенсионноосигурителни продукти от Застраховане Европа.
- Удовлетвореността на клиентите се подобрява през 2019 г .; Показателят Net Promoter Score за NN Group (показател за измерване на удовлетвореността на клиентите ) се увеличава до + 4 спрямо - 1 през 2018 г.
- Коефициентът „Платежоспособност II” е 218%, което отразява генерирането на оперативен капитал и положителните пазарни въздействия, отчасти компенсирани от приспадането на предложения окончателен дивидент за 2019 г.
- Паричният капитал на холдинговото дружество нарасна до 1,989 милиарда евро през четвъртото тримесечие на 2019 г., отразявайки нетните дивиденти от дъщерни дружества и паричния поток от обратно изкупени собствени акции.
- Окончателният дивидент за 2019 г. е 1,40 евро на обикновена акция (448 милиона евро), с което дивидентът за цялата 2019 г. възлиза на 2,16 евро на обикновена акция, или общо 698 милиона евро.
- Програмата за обратно изкупуване на акции е на стойност 250 млн. евро за следващите 12 месеца и се очаква да започне на 2 март 2020 г.
- Актуализирана дивидентна политика, състояща се от прогресивен дивидент на акция и повтарящо се годишно изкупуване на акции от поне 250 милиона евро.
Давид Нибе, Главен изпълнителен директор на NN Group
„Финансовите резултати на NN Group са силни през четвъртото тримесечие, като оперативният резултат е с 25% по-висок в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Оперативният резултат за цялата 2019 г. е нараснал с 10% спрямо 2018 г., за което допринасят повечето ни бизнес сегменти. Мерките, които предприемаме за подобряване на рентабилността на бизнеса на Общо Застраховане, дават плод, доказателство за което е комбинираното съотношение за цялата година от 95,4% в сравнение с 99,4% през 2018 г. Подобрихме допълнително ефективността чрез по-нататъшно намаляване на разходите на компаниите, които са в обхвата на интеграцията, с 36 милиона евро през четвъртото тримесечие, което доведе до обща икономия на разходи от 360 милиона евро.
Удовлетвореността на клиентите се подобри през годината, като NPS показателят се увеличи с 5 точки: от -1 през 2018 г. до +4. Мотивираните и ангажирани служители са от ключово значение за предоставянето на отлично обслужване на клиентите и това се отразява и в по-високия резултат на ангажираност на служителите от 7,4 в сравнение със 7,1 през 2018 г. Новите продажби на Застраховане Европа и Животозастраховане Холандия са се увеличили през 2019 г., докато продажбите в Япония са повлияни от новите данъчни правила за продуктите по корпоративни застраховки „Живот“. Общата стойност на новия бизнес през 2019 г. е спаднала с 8% спрямо 2018 г., което отразява по-ниските продажби в Япония, отчасти компенсирани с 21% ръст в Европа. NN Банк генерира рекордна сума от ипотеки от 8 милиарда евро през 2019 г. Общите активи под управление се увеличиха с 30 милиарда евро през 2019 г. до 276 милиарда евро, в резултат от положителните пазарни резултати.
През годината продължихме да укрепваме платформите си за дистрибуция и връзка с клиенти, включително чрез нови стратегически партньорства. Придобиването на Human Capital Services (HCS) в Холандия затвърди позицията ни по отношение на дългосрочната заетост и подкрепя по-широкото ни преминаване от застрахователни продукти към решения за услуги. Обявеното придобиване на VIVAT Общо застраховане допълнително ще засили пазарните ни позиции в сегмента на общото застраховане в Холандия. Балансът ни остава силен, като коефициентът на Платежоспособност II е 218% след приспадане на окончателния дивидент и паричната позиция на капитала от близо 2 милиарда евро в края на 2019 г. Ще предложим окончателен дивидент за 2019 г. в размер на 1,40 евро на обикновена акция на годишното общо събрание на акционерите на 28 май 2020 г. С това дивидентът за цялата 2019 г. възлиза на 2,16 евро на обикновена акция, което е с почти 14% повече спрямо 2018 г.
NN Group има опит в разпределянето на излишния капитал на акционерите. Нашият подход към това не се е променил. Днес обявихме нова програма за обратно изкупуване на акции в размер на 250 милиона евро, която се очаква да започне на 2 март 2020 г., която ще бъде завършена в рамките на 12 месеца. Това решение взема предвид факта, че очакваме парични потоци през 2020 г., свързани с придобиването на Vivat Общо застраховане и изплащането на падежа на основен дълг, който възнамеряваме да не рефинансираме.
В бъдеще ще изплатим прогресивен обикновен дивидент на акция. Ние също така ще продължим да връщаме излишък от капитали на акционерите, като при нормални обстоятелства ежегодното изкупуване на акции е поне 250 милиона евро.
През април ще отбележим 175-тата годишнина на Национале-Недерланден и основаването на нашия предшественик „De Nederlanden van 1845“. През всички тези години ние бяхме посветени на това да отговорим и да надхвърлим очакванията на нашите клиенти. За да продължим по този път, ние прецизираме стратегията си, инвестираме в растеж и в трансформация на нашия бизнес с цел да създадем дългосрочна стойност за нашите клиенти и останалите заинтересовани страни. Ще представим новите си планове в Деня на капиталовите пазари на 24 юни."