NN Group обяви финансовите си резултати за първото тримесечие на 2017 г.
19 май 2017
- Оперативният резултат на групата е 406 млн. евро – нараства с 33% в сравнение с първото тримесечие на 2016 г. поради по-добри резултати във всички сегменти на бизнеса.
- Нетната печалба от 435 млн. евро е с 61% по-висока в сравнение с първото тримесечие на 2016 г. и отразява по-добрия оперативен резултат и по-ниската загуба, свързана с хеджиране на затворения блок променливи анюитети в Япония.
- Допълнителни икономии намаляват разходите в Холандия до 748 млн. евро.
- Силен импулс в продажбите: годишният премиен еквивалент (АРЕ) достига 620 млн. евро, нараствайки с 28,3% в сравнение с първото тримесечие на 2016 г. в резултат на по-високите продажби на Животозастраховане Холандия, Застраховане Европа и Животозастраховане Япония, нетно нарастване на активите под управление с 2,1 млрд. евро, и продажби на ипотечни продукти за 1,1 млрд. евро от NN Bank.
- Коефициентът на платежоспособност (Solvency II) на NN Group намалява до 238% от 241% към края на четвъртото тримесечие на 2016 г. в резултат на пазарни въздействия.
- Паричните наличности на холдинговата компания нараства до 2,977 млрд. евро, отразявайки по този начин издадените през м. януари гарантирани облигации за 500 млн. евро и получените от бизнес подразделенията дивиденти, което частично компенсира изкупуването на акциите на Делта Лойд през февруари 2017 г.
Изявление на Лард Фризе, Главен изпълнителен директор на NN Group
NN Group показа силни резултати през първото тримесечие на 2017 г., като всички сегменти на бизнеса допринасят за увеличението на оперативния резултат в сравнение с първото тримесечие на 2016 г. Продължаваме да подобряваме ефикасността си, като спестените средства в Холандия допълнително намаляват разходите на бизнеса. Балансът на групата остава стабилен с коефициент на платежоспособност от 238%.
Стремежът ни е всеки ден да предоставяме отлично обслужване на клиентите си, да обновяваме продуктите си, и да подобряваме микса от решения, които предоставяме, което намира израз в по-високите продажби през това тримесечие. Продажбите на животозастрахователни продукти от Застраховане Европа нараснаха с 29,4%, а в Япония продажбите на стартиралото през 2016 г. покритие за тежки заболявания, предназначено за малки и средни корпоративни клиенти, се увеличиха с 31,3%.
Преживяхме запомнящ се старт на 2017 г. През последните месеци направихме следващата стъпка, за да подготвим стратегически компанията си за бъдещето, и да затвърдим лидерската си позиция в Холандия и Белгия. През април беше финализирано поглъщането на 93,3% от Делта Лойд. Обявихме назначенията на висши мениджъри за обединената компания и стартирахме процеса на интеграция. Продължават приготовленията за юридическото сливане. Убедени сме, че обединението на Делта Лойд с холандския и белгийския бизнес на NN носи предимства на клиентите чрез разширяване на продуктовото ни предложение и мрежата ни за дистрибуция. Обединението ще генерира и значително по-голям свободен паричен поток, който ще бъде на разположение на акционерите.
Фокусът ни в бъдеще ще бъде върху осигуряване на гладка трансформация и подобряване на преживяването на клиентите с компанията чрез иновации и ориентиран към клиентите подход, с който да им помогнем да осигурят финансовото си бъдеще.
Back to all news