KBC logo
arrow
contacts icon contacts icon

Contact us

online clients widget icon online clients widget icon

Digital Portal

piece price piece price

Unit Value

calculator widget icon calculator widget icon

Pension Calculator

Лесни финанси: Бихте ли извършвали банкови плащания през Фейсбук, ако можехте

30 март 2015

Социалните медии напълно променят начина, по-който много хора поддържат връзка с приятели и семейство. Но променят ли също така и начина, по който хората плащат за продукти и услуги, и по който разполагат с парите си? Засега изглежда, че няма търсене на плащания през Фейсбук.
Проучване на ING International, наречено „Финансови възможности в дигиталната ера“, показва, че само една трета (37%) от 12 000 отговорили очакват банките да направят възможни плащанията през социалните мрежи. Същевременно 70% от участвалите в проучването очакват в социалните медии банките да им предоставят съвети как да спестяват.

Но какво е бъдещето?

Все още много от хората не проявяват интерес към осъществяване на плащания през социалните мрежи, но запитванията от страна най-редовните им ползватели, както и на потребителите на възраст под 35 години, зачестяват.
Тези групи често определят бъдещите тенденции, което означава, че и търсенето на въпросните плащания ще се увеличи в бъдеще.
Вече се появяват финансови институции със „социална“ структура, например в Турция, а и на други места, като ING също прави нововъведения в социалните дигатални пространства.
Оказва се, че финансовият ни живот онлайн може да се промени в следващите години.

„Финансови възможности в дигиталната ера“ - Проучване на ING International, в 12 европейски държави

Какво?

  • Смята се, че мобилното банкиране дава повече контрол върху разходите.
  • Развитието на социалните медии е във възход и повече млади хора очакват да осъществяват плащания през тях.
  • Все още се смята, че парите в брой дават най-добър контрол при правенето на бюджет и осъществяване на разходи.

Банкиране в движение

Повече от една трета (37%) от почти 12 000 интернет потребители от 12 държави вече ползват мобилно банкиране – и много от тях твърдят, че съвременните технологии им предоставят по-добър контрол върху финансите. Въпреки че мобилното банкиране е много популярно, парите в брой все още са най-предпочитания начин за осъществяването на краен контрол върху бюджета и разходите. Социалните медии се развиват бързо и там може да бъде намерена все по-често информация, свързана с управлението на финансите, тъй като все повече млади хора се интересуват от възможността да извършват плащания през социалните мрежи. Това твърди доклад на ING, наречен „Финансови възможности в дигиталната ера“.

Повече контрол

Холандия е най-добре развитата държава що се отнася до мобилно банкиране, според проучване, което взема предвид използването на интернет. Турция пък е страната, където в момента най-силно се използва мобилното банкиране. Повече от три четвърти от британците, които използват мобилно банкиране, казват, че имат по-голям контрол върху парите си. Половината от немците, които не използват мобилни банкови услуги, казват, че не го правят, защото се страхуват за сигурността си.

„Хората, които използват мобилно банкиране, чувстват, че имат по-голям контрол върху парите си“, казва Иън Брайт, висш инокомист на ING, водещ автор на доклада на ING. „Повечето от тях казват, че плащат сметките си на време по-често и превишават кредитите си по-рядко. Това е може би защото 84% от хората, които използват мобилно банкиране, проверяват баланса си по-често.“

Парите в брой все още са популярни


Дори и при условията на технологично развитие, парите в брой си остават популярно средство за контрол върху разходите. Половината от европейските потребители предпочитат парите в брой, когато пазаруват, защото така им е по-лесно да видят кога харчат твърде много. Процентът достига до 61% в Испания.

„Приятел“, „харесай“ и #плати?


На въпроса какво се очаква от финансовите институции в социалните медии, най-популярен от шестте възможни отговора е даване на съвети за спестяване. Голям процент – 70% от запитаните са съгласни да получават съвети за спестяване. Предоставянето на послания за компанията и за нейната социална отговорност (CSR) също е популярно (61%), въпреки че разликите между това как се приема в държавите са големи – от 79% в Турция до 34% във Франция. Информация относно това „как икономиката рефлектира върху мен“ е на трето място по популярност (56%). Въпреки че банкирането в социалните мрежи не е в топ резултатите, почти 40% от анкетираните под 34 годишна възраст казват, че очакват банките да го направят възможно.


Повече в рубриката Лесни финанси на ING.
Back to all news