Чрез него клиентите получават актуална информация за състоянието на своите сметки, както и за услугите, които предлага ING Банк, без да се налага личното им присъствие в банката. Служителите на центъра са само двама - Боян Стефанов и Нина Василева.
От услугите на информационния център редовно се възползват както корпоративни, така и индивидуални клиенти на банката. Причината - проучванията на банката показват, че вариантът с автоматизирани системи с тонално избиране не е привлекателен за клиентите й. Те предпочитат личния контакт със служителите.
Друго предимство за банката е концентрирането на разнородните запитвания от страна на клиентите към един център, което води до по-голяма ефективност в работата на другите отдели на банката.
Първоначално Информационният център предоставя информация, достъпна и в салона за обслужване на клиенти – за състояние и движения по сметки, валутни курсове и т.н. Но още през първата година от съществуването си информационният център на ING Банк започва да предлага и услугата телефонно банкиране (активни операции, макар и лимитирани до определена сума). Тя е предназначена основно за индивидуални клиенти. Практиката показва, че за определен сегмент от клиентите банкирането чрез информационния център е предпочитано – пестят време и общуват с компетентни служители, които са готови да им дадат нужната информация и да извършат желаните банкови операции.
“Данните, които даваме, са абсолютно актуални. Съчетано и с On-line банкирането на ING Банк, клиентите на банката получават пълна информация по най-удобния за тях начин”, обяснява Боян Стефанов.
Услугите, предоставяни от информационния център на ING Банк, са:
- Проверка на състояние на сметка.
- Информация за валутни курсове и лихвени проценти.
- Състояние на плащанията.
- Откриване на срочни депозити.
- Извършване на валутни сделки.
- Извършване на левови плащания – към клиенти на банката и към клиенти на други банки.
- Обработка на периодични плащания – указва се начална и крайна дата на периода, сума и интервал, на който да се извърши плащането.
- 24-часово обслужване, 7 дни в седмицата на картодържателите на международни VISA карти – в случай на загубена или открадната карта тя се блокира за минути.
От съображение за сигурност банката извършва операции със суми над 1000 лв. след получаване на потвърждение по факс. Практиката доказва, че за преобладаващия брой индивидуални клиенти лимитът е напълно достатъчен.
Идентификацията на клиента е посредством комуникационна парола. Тя може да бъде променена във всеки момент, в който клиентът пожелае.
Статистиката показва, че около 70-80% от обажданията са за предоставяне на информация, а около 20-30% - заявки за изпълнение на транзакции.
Информационният център не ползва отделно специализирано приложение за обслужване на клиентите. “Имаме достъп до доста системи и можем да извлечем необходимата информация за секунди, превключвайки между екраните. Главното е да се знае как най-бързо да достигнеш до търсените данни”, обясняват г-н Стефанов и г-ца Василева.