Уважаеми клиенти,
В търсене на възможности за улесняване на обслужването в условията на предприетите извънредни мерки във връзка с Covid-19, NN въвежда временни промени, позволяващи дистанционно обслужване по съществуващи договори за клиенти на NN Животозастраховане.
Промените влизат в сила от 30.03.2020 г. и обхващат следните процеси на обслужване:
- Откупуване/доживяване/изплащане на надвнесена сума;
- Право на заем;
- Заявяване на искане за изплащане на щети, извън случаи на щети при смърт;
- Промени по договор:
- начин на плащане, промяна в периодичността, транзакция по инвестиционен договор.
- добавяне/ отпадане на допълнително покритие;
- добавяне/ отпадане на съзастраховани лица;
- увеличаване на премия по покритие;
- увеличаване на инвестиционна част на премията.
Как се осъществява дистанционното обслужване? Дистанционното обслужване се осъществява чрез изпращане на попълнения от клиента формуляр за желаната от него трансакция по договор заедно с документите, които се изисква да бъдат приложени, на следния адрес:
client.service@nnbulgaria.com.
Важно! Имейл адресът, от който постъпва електронното искане на клиента, трябва да е бил предварително регистриран в информационната система на NN Животозастраховане. В системата на компанията трябва да е регистриран и телефонният номер на клиента.
При липса на съвпадение между имейл адреса, от който постъпва заявката за трансакция по договор, и имейла, регистриран в системата на NN Животозастраховане, както и при грешен телефонен номер, искането на клиента няма да бъде обработено дистанционно.
Важно! За редовно подадени се считат и документи, подписани с квалифициран електронен подпис и изпратени до посочения по-горе имейл.
След подаване на искането клиентът получава обаждане от Центъра за контакт с клиенти на NN Животозастраховане с цел потвърждаване на получаването му.
При непълна документация клиентите ще бъдат информирани от Центъра за контакт с клиенти на NN за липсващите документи, които следва да предоставят допълнително. В този случай срокът за обработката на искането започва да тече от момента на предоставяне на всички необходими документи.
Подготовка и подаване на документитеКато първа стъпка клиентите трябва да направят справка за документите, необходими за осъществяване на съответната трансакция, като се свържат с обслужващата ги агенция/ консултант, на безплатния телефон на Центъра за контакт с клиенти (ЦКК) на NN - 0800 11 464, или като посетят страницата на дружеството
www.nnbulgaria.com, раздел
Обслужване/ Формуляри/ Животозастраховане.
След като уточнят документите, които е необходимо да подготвят, клиентите могат да изтеглят от интернет страницата на компанията (
www.nnbulgaria.com, раздел:
Обслужване/Формуляри/Животозастраховане) съответните формуляри, които следва да попълнят коректно и подпишат собственоръчно.
Формулярът за щети следва да бъде придружен от документите, които се изисква да бъдат приложени, с цел доказване настъпването на съответния покрит риск. Прилагането на подписан от личния лекар формуляр в този случай не е задължително.
При документи за промени по повод предстояща годишнина на договора (с цел осигуряване на коректност и пълнота на документите, свързани с добавяне/ отпадане на допълнително покритие; добавяне/ отпадане на съзастраховани лица; увеличаване на премия по покритие; увеличаване на инвестиционната част на премията) препоръчваме попълването да става със съдействието на финансово-застрахователен консултант. (Информация за обслужващия ги консултант клиентите могат да получат на безплатен телефон 080011464).
При необходимост от прилагане на документи, подписани от застрахован по застрахователен договор, различен от застраховащия, се прилагат сканирани и подписаните от застрахования формуляри.
Подписаният от клиента формуляр за промени на годишнина, заедно с останалите документи, които го придружават, в това число декларации на застрахован, се изпращат до следния електронен адрес на компанията:
client.service@nnbulgaria.com, като се посочва и номера на договора, във връзка с който се искат промените.
Клиентът ще бъде уведомен писмено по имейл за становището на компанията във връзка с исканата промяна. При промяна по застрахователен договор, същият ще бъде изпратен до имейла на клиента, заключен с парола.
Важно! Описаният по-горе процес
не обхваща следните случаи:
- Загуба на живот на застраховано лице;
- Доживяване с ползващо лице, различно от застрахования/застраховащия;
- Случаите, когато откупната сума/сумата при доживяване по застрахователен договор надхвърля 15 000 EUR, освен ако плащането не се извършва по сметката, от която са нареждани премиите или формулярът за плащане е подписан с квалифициран електронен подпис;
- Случаите, при които лицето няма регистриран имейл и/или телефонен номер в системата.
В описаните в предходната точка случаи искането за плащане, заедно със съпътстващите го документи, може да бъде подадено по един от следните начини:
- в офис на дружеството;
- по пощата с нотариална заверка на подписа върху формуляра за плащане, като преписите от придружаващите документи следва да бъдат нотариално заверени.
Важно! NN Животозастраховане си запазва правото да поиска изпращането на оригинал на документ, в случай че получен такъв по електронен път не се чете или при други обстоятелства, даващи основание за допълнителна преценка от страна на дружеството. В този случай документът се изпраща по пощата и след прегледа му може да бъде върнат обратно на лицето.
Важно! По време на прилагането на дистанционния процес на обслужване промени на лични данни на клиенти (като промени на имейл и телефон) ще бъдат възможни само чрез подаване на заявление за промяна лично в агенция на NN или чрез изпращане на нотариално заверено заявление за промяна.
С пожелания за здраве,
Екипът на NN