Българският отбор So-Bikers реализира голям успех на международното състезание „Социални иновации 2019 г.”, нареждайки се на челно място в глобалното състезание за социални бизнес идеи. Българските ученици от столичното СПГЕ „Джон Атанасов“ - Любослав Аначков и Йордан Андреев, заедно с екипите на Гърция и Чехия, си поделиха призовата първа позиция на международния финал. По време на разработката на своята идея учениците бяха подкрепяни от бизнес ментор - Марина Стефанова от екипа на NN.
„Нашият екип се занимава с производство на електрически велосипеди, които са оборудвани със слънчеви панели. Целта на този мотор е хората да могат да се придвижват в града без автомобил или обществен транспорт. По този начин те ще помогнат на околната среда и ще спестят 100 евро на месец от горивото за автомобила си. Когато човек е в училище или на работа, велосипедът е паркиран отвън и слънцето го зарежда. В сравнение с други продукти, ние превръщаме велосипеда на клиента в електрически и инсталираме на него слънчеви панели, които го зареждат. Нашата услуга прави цената на крайния продукт по-ниска за потребителите, защото те не плащат за целия велосипед, а само за неговото надграждане до електрически.” – споделиха победителите, Любослав Аначков и Йордан Андреев от СПГЕ „Джон Атанасов“, София.
Общо 11 отбора от България, Чехия, Гърция, Унгария, Япония, Холандия, Полша, Румъния, Сингапур, Словакия и Испания, всички победители в националните състезания на своите страни, взеха участие в международния финал на конкурса, за да представят своите бизнес идеи пред международно жури.
Трите екипа-победители са поканени да присъстват на първата по рода си глобална JA алумни конференция – събитие, което ще събере на едно място участници от различни програми на Джуниър Ачийвмънт от над 40 държави. Събитието ще се проведе през август във Виена, Австрия, където българският екип ще се включи в семинари, панелни дискусии, разговори за стартиране на бизнес и сесии за изграждане на мрежа от съмишленици.
За пета поредна година Джуниър Ачийвмънт Европа и NN Group си партнират в този конкурс, за да дадат възможност на младите хора да се справят с предизвикателствата пред обществото. В тазгодишното издание се включиха повече от 10 000 младежи и над 200 доброволци от NN от 11 страни. Най-добрите 20 екипа от всяка страна работиха с ментори от NN, които ги подкрепиха в разработването на концепции за иновативен социален бизнес, които могат да се превърнат в осъществими бизнес идеи.